عنوان
روش‌‌‌هاي ارزش آفريني با استفاده از داده‌‌‌هاي مشتري با تمرکز بر صنعت بانکداري
نویسنده (گان)
شجري,سپيده;حسيني,منيره
چکیده مقاله
با توجه به در دسترس بودن گسترده وب و اينترنت، افزايش قدرت پردازش و کاهش مداوم هزينه دستگاه‌هاي ذخيره سازي، امروزه حجم زيادي از داده‌ها توليد مي‌شوند.همچنين امروزه، ارائه خدمات در صنايع مختلف، از جمله بانکداري، به شدت وابسته به اطلاعات شده است.در اين گونه خدمات تحليل داده‌‌‌‌‌ها نقش اصلي را در ارزش‌آفريني براي مشتريان اين صنايع ايفا مي‌کند.براي مثال بازاريابي و ريسک‌هاي اعتباري از جدي‌ترين مسائل هر بانکي به شمار مي‌آيند، که با استفاده از داده‌هاي مشتريان، ‌‌‌‌مي‌توان در هر دو زمينه، به ‌‌‌‌ارزش‌آفريني پرداخت. بنابراين مديران اين صنايع به دنبال راه‌‌‌هايي براي تبديل اين داده‌‌‌‌‌ها به اطلاعات سودمند هستند . داده‌کاوي ، يادگيري ماشين و هوش مصنوعي به تجزيه و تحليل داده‌‌‌هاي عظيم ‌‌‌‌مي‌پردازند که براي خبرگان بسيار دشوار است. داده‌کاوي داراي قدرت باور نکردني براي شناسايي روابط مخفي، همبستگي‌‌‌‌‌ها و ارتباطات در داده‌‌‌‌‌ها است.در اين گزارش به مطالعه روش‌‌‌هاي ‌‌‌‌ارزش‌آفريني با استفاده از داده‌‌‌هاي مشتريان پرداخته‌ايم.سپس به طور خاص،زمينه‌‌‌هاي ‌‌‌‌ارزش‌آفريني در بانک‌‌‌‌‌ها را مورد بحث قرار داده‌ايم.

متن کامل مقاله