عنوان
افزایش سطح یادگیری زبان با استفاده از آموزش سیار
نویسنده (گان)
سمیه ایزدی رضا ابراهیمی آتانی ایرج شاکری نیا دانشگاه گیلان
چکیده مقاله
از آن جایی که هر دانش پژوه ویژگی های متفاوت دارد و توانایی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، ما را بر آن می دارد تا به سمت شخصی سازی حرکت کنیم. عمل شخصی سازی با استفاده از محتوی بدست آمده از ناحیه فراگیر نظیر سوابق فرد و پروفایل وی، صورت می گیرد. به طور کلی هدف از آن، توصیه مجموعه ای از فعالیت ها به دانش پژوه شامل لینک، مقاله، محتوی، آزمون، تکلیف وغیره با جهت گیری به سمت ترجیهات و علائق وی می باشد. در این میان، ادغام آن با یادگیری سیار که مبتنی بر شبکه، خطوط ارتباطی بی سیم و ابزار سیاری همچون نوت بوک ها، تلفن های همراه و دستیار دیجیتال شخصی(PDA) است و دارای ویژگیهای مهمی نظیر قابلیت حمل، بی واسطه گی، شخصی بودن و دسترسی پذیری می باشد، می تواند باعث افزایش چندین برابری بازدهی گردد. به گونه ای که این ویژگی ها موجب ایجاد تغییر درالگوی مدل یادگیری شده است. یادگیری سیار از آن جهت منحصر به فرد است که به فراگیر و معلم اجازه می دهد تا به درستی در هر زمان و مکانی یادگیری را شخصی سازی نموده و به غنی سازی، روح بخشیدن و افزودن تنوع به محتوی درسی کمک کند و اثبات میکنیم که میزان یادگیری در افراد با آموزش سیار بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

متن کامل مقاله