عنوان
نقش زبان اردو در تبلیغات در توسعه گردشگری ایران
نویسنده (گان)
زینب سعیدی دانشگاه تهران
چکیده مقاله
ایرانیان همواره برای مسافران داخلی و خارجی ارزش خاصی قائل بوده‏اند. با ورود اسلام به ایران اعتقادات مردم اين سرزمين با اخلاق اسلامی آمیخته گشت و میهمان حبیب خدا شد. روابط ایران، پاکستان و هندوستان اگرچه در گذشته بسيار خوب بوده است، اما هم‏اكنون اهمیتي دوچندان پیدا کرده است. در حال حاضر ایران به دلیل داشتن مناطق سیاحتی- زیارتی فراوان مي‏تواند نقش خوبي در جذب گردشگران شبه‏قاره ايفا نمايد. نقش تبليغات در حيطه گردشگري بر همگان آشكار است و برای تأثيرگذاری بهتر، شايسته است كه تبلیغات، همگام با علايق، فرهنگ و به‏خصوص زبان مخاطب مقصد باشد. زبان اردو زبان ملی پاکستان و یکی از زبان‏های رسمی هند است. این زبان به لحاظ گویشور در رده سوم جهانی قرار دارد. ازطرفي زبان‏هاي اردو و هندي تنها در رسم‏الخط تفاوت فاحشي دارند. بنابراين بسیار شایسته خواهد بود که مسئولین امر روی تبلیغات به زبان اردو در جهت جذب گردشگر از دو کشور هند و پاکستان سرمایه‏گذاری خاص داشته باشند.

متن کامل مقاله