لیست مقالات اولین همایش میان رشته ای آموزش و یادگیری زبان

نمایش # عنوان نویسنده
0 North -American and Iranian EFL Lecturers’ Use of Discourse Markers: The Cross-cultural Aspects Zohre Eslami-Rasekh , Ab bass Eslami-Rasekh, ahla Simin
1 Iranian Teachers’ V iews on Educational Philosophies of Dewey, Rousseau and Aristotle Mahmoo d Reza Atai ,Farha d Mazlum
2 Opening up a New Pathway to the Future of ELT: Construction and Validation of a Scale for the Measurement of L2 Teachers’ Life-Responsive Language Teaching Perceptions Reza Pishghad am, Reza Zabihi, ,Momene Gh adiri
3 Educational Therapy: On the Importance of Second Language Communication on Overcoming Depression Azar Hosseini Fatemi, Safoo ra Navari
4 Does Differentiated Instruction Really Make a Big D ifference? Pa rviz Alavinia, Sima Farha dy
5 The Effect of an Output-Packet Practice Tasks on the Proceduralization of Knowledge in Intermediate Iranian Foreign Language Learners Mehrnoosh Fakharzadeh, Manidjeh Youh anaee
6 Inferential Demands of Different Anaphoric Ties in Expository Texts: Anaphoric Resolution among Undergraduate EFL Learners Zohre h Yousefvand , Young Researcher Club, Khorasgan Branch, Islamic Azad University, Khorasgan, Iran Ahma d Reza Lotfi Islamic Azad University, Khorasgan Branch, Iran
7 Double- track True/False Items: A Viable Method to Test Reading Comprehension? Pu rya Baghaei 1 English Department, Islamic Azad University, Mashhad Branch, Mashhad, Iran Omid Sal avati English Department, Semnan University, Semnan, Iran
8 The Effects of Short Message Service- SMS- on University Students ’ Vocabulary Learning Minoo Al emi Zahra La ri Sharif university of Technology, Tehran
9 On the Relationship between Personality Types and English Poetry Comprehension Ali Rooh ani Faran ak Forouzandeh Shahrekord University
10 English Language Teachers’ Perceptions of Educational Supervision in Relation to Their Professional Development: A Case Study of Iran Zargham Ghapanchi ,Marjan Baradaran
11 Applied ELT and Freirean Emanicipatory Education: Their Epistemological Discrepancies Shima Ghahari Ferdowsi University of Mashhad
12 Investigating Academic Discipline Bias in UTEPT Using MH Method Seyyed Mohammad Reza Amirian,Hakim Sabzevari University, Iran
13 Assessment Practices: An Examination of Teachers’ Perceptions of Classroom -Based Language Assessment Masoomeh Estaji, Allameh Tabataba’i University
14 The Role of Resource Management Strategies on the English Language Learners' Achievement Maryam Mohammadi 1 Islamic Azad University, Ardabil Branch Afsar Rouhi Payam-e-Noor Universtiy, Tehran Branch Mehra n Davaribina Islamic Azad University, Ardabil Branch
15 Evidence of Sociocultural Transfer in Iranian Culture: A Case of Suggestion Act Maryam Sharafadi ni , Ferdowsi University of Mashhad, Iran
16 A New Model for General English Textbooks’ Design: Inviting Philosophy to the Scene Ab bas Moradan Mohammad Ameri an , Semnan University
17 Improving Complexity, Accuracy and Fluency in EFL Learners ᾿ Oral Production through Computer- Mediated Emotional Intelligence Activities Parisa Abdolrezap our , University of Isfahan
18 Do Different Stakeholders’ Actions Transform or Perpetuate Deleterious High-Stakes Testing Impacts in Iran? Azizullah Mirzaei , Mahmoo d Hashemian Nooshin Tanbakoo ei Shahrekord University
19 Language Teaching and Iranian EFL Learners: Restrictions in Verb Selection and Errors Marziye Rabieefar, Payam-e-Noor University, Rasht Rajab ali Askarzadeh Torghabe h Ferdowsi University of Mashhad
20 نحوه آموزش حروف اضافه فارسی به فرانسوی‌‌ زبانان با تکیه بر بررسی مقابله‌‌ای سیمین آزمون دانشگاه علامه طباطبایی تهران
21 ویژگی¬های واژگانی ادبیّات داستانی كودكان (گروه¬های سنی الف، ب، ج) در زبان فارسی از دیدگاه زبان¬شناسی فردوس آقاگل¬زاده اكرم رضوی¬زاده دانشگاه تربیت مدرس
22 تقویت مهارت درك متن: آموزش نشانه‌های زبان‌شناختی انسجام متن معصومه نجفی پازكی دانشگاه تهران
23 بررسی رابطه راهکارها و ساختارهای آموزشی در گسترش دوره¬های تحت وب شهلا شریفی الهام اخلاقی دانشگاه فردوسی مشهد
24 لزوم آگاهی مدرس از دانش هومیوپاتی و تاثیر آن در امر آموزش اعظم استاجی سمانه دریق گفتار دانشگاه فردوسی مشهد
25 نقش و جایگاه اینترنت در تقویت توانش بینافرهنگی زبان-آموزان فرانسه حمیدرضا شعیری سمیه کریمی نژاد دانشگاه تربیت مدرس
26 رویکرد تکلیف محور در برنامه¬ی درسی آموزش زبان فارسی (مطالعه¬ی موردی کتاب «درس فارسی») طاهره عبداللهی پارسا محمّد اورنگ فریدون علی¬رمائی دانشگاه شهید بهشتی تهران
27 بررسی رویکردهای طراحی چندرسانه ای تعاملی برای آموزش و یادگیری زبان نیدا عبدالهی حسن رستگارپور لیلا عبداللهی بهنام عبدالهیدانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر سنندج
28 A Narrative Identity Analysis of In-service Training Teachers in Public and Private Schools in an EFL Situation S.M. Reza Adel PhD student, Ferdowsi University of Mashhad, Iran
29 تحلیل زبان ¬شناسانه¬ی ساختار جمله در آموزش زبان عربی حسن اکبری آذر شربیانی دکتر فرامرز میرزایی دانشگاه بوعلی سینای همدان
30 نقش منفی صرف ونحو در آموزش ویادگیری زبان عربی عباس عرب حبیب جمیل زاده دانشگاه فردوسی مشهد
31 نقش ترجمه در تدریس ضمایر ربطی زبان فرانسه: تسهیل کننده یا بازدارنده؟ اعظم اسدنژاد دانشگاه تربیت مدرس
32 Developing Iranian EFL Learners’ Critical Thinking Skill via Electronic Homeworking Hamid Ashraf English Department, Torbat-e-Heydarieh Islamic Azad University, Torbat-e-Heydarieh, Iran Mahmood Khosravani English Department, Torbat-e-Heydarieh Islamic Azad University, Torbat-e-Heydarieh, Iran Saeed Ganji English Department, South
33 آموزش فرهنگ زبان فرانسه به زبان¬آموزان ایرانی از ورای متون ادبی ( با تکیه برسفرنامة به سوی اصفهان اثر پیر لوتی) نازیتا عظیمی میبدی مهرناز طلائی دانشگاه اصفهان
34 The Role of Applied ELT in Globalization Zeinab Azizi Ferdowsi University of Mashhad
35 یا فته های حا صل از مطا لعا ت جدید عصب شناختی در هدایت آموزشی افراد دو زبانه ژاله بهشتی عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی
36 The Role of Gender in the Narrative Production of Primary School Students Mahmoud Elyasi Linguistics Department, Ferdowsi University of Mashhad Amir Karimipour Ferdowsi University of Mashhad
37 What is a blog? How can it be used in teaching/ learning in an ELT context? Golsa Faghihi London Westminster University
38 Examining the Predictive Power of Cultural Intelligence on Iranian EFL Learners’ Performance on IELTS Speaking and Writing Modules Behzad Ghonsooly Seyyed Ehsan Golparvar Ferdowsi University of Mashhad
39 Exploring the Role of Gender in Metaphorical Competence Among L2 Learners Mahmood Hashemian Shahrekord University Faranak Forouzandeh Shahrekord University
40 The Relationship between Language Anxiety and Psycho-physiological Responses to Oral Performance: A Study on Iranian EFL Students Javad Hayatdavoudi English department, Faculty of foreign languages, University of Isfahan, Isfahan, Iran Zohreh Kassaian English department, Faculty of foreign languages, University of Isfahan, Isfahan, Iran
41 جایگاه شعر در آموزش و یادگیری دستور زبان عربی احمدرضا حیدریان شهری حسین دائمی دانشگاه فردوسی مشهد
42 Translation in EFL Contexts: A Learners’ Perspective Seyed Mohammad Hosseini-Maasoum Department of Linguistics and Foreign Languages,Payame Noor University Mehdi Mahdiyan Department of English, Quchan Branch, Islamic Azad University, Quchan
43 افزایش سطح یادگیری زبان با استفاده از آموزش سیار سمیه ایزدی رضا ابراهیمی آتانی ایرج شاکری نیا دانشگاه گیلان
44 The Conceptualization of Fruit/Vegetable Distinction in Farsi and American English: A Contrastive Pragmatic Approach Golnaz Jamalifar Khorasgan Azad University of Esfahan
45 Assessment of Marked Thematic Structures in the Two Persian Translations of "The Sound and the Fury" Afsaneh Kalantari Islamic Azad University of Khorasgan
46 بررسی وضعیت روش های تدریس آموزش زبان عربی و انگلیسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی اعظم کریمی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین نرگس انصاری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین
47 ارتباط تصویر با دانش زیستی در فرآیند یاددهی-یادگیری زبان فرانسه هدا خیاط دانشگاه تربیت مدرس
48 On The Effect of Background Knowledge and IQ on Reading Comprehension and Recall Process of a Group of Iranian Advance Students Mahboobeh Khosrojerdi Sabzevar Branch, Islamic Azad University, Sabzevar, Iran
49 The Role of Translation in Promoting Reading Comprehension of Iranian High School Students Amir Marzban English Language Department, Qaemshahr Branch, Islamic Azad University, Qaemshahr, Iran Azadeh Azizi English Language Department, Banda Abbas Branch, Islamic Azad University, Banda Abbas, Iran
50 تأثیرآموزش روش تنش زدایی تدریجی عضلانی بر اضطراب و مهارت خواندن در دانش آموزان نارساخوان پایه چهارم دبستان صدیقه سادات مقداری دانشگاه پیام نور- قاین نرجس رحمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاین
51 Action Research and Teacher Involvement in Curriculum Development Ghasem Modaresi Department of English, Quchan Branch, Islamic Azad University, Quchan, Iran Mohammad Shahbaz Rad Jahan-e-Elm Institute of Higher Education Nasser Ranjbar Ferdowsi University of Mashhad
52 فراتحلیل نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش زبان انگلیسی مهدی معینی کیا دانشگاه محقق اردبیلی ساناز به بویی دانشگاه پیام نور
53 The Effect of EFL Learners’ Sleep Patterns on Their Application of Metadiscourse Features in Writing Academic Essays Zeinab Sadat Nasseri Yazd University Ali Akbar Jabbari Yazd University
54 Intelligibility and Listeners' Attitude in the EIL Context Mohsen Nazari Bojnourd Azad University
55 نقش "معنی شناسی زاویه دید" در آموزش زبان مثال: نگارش و ترجمه مرضیه اطهاری نیك عزم دانشگاه شهید بهشتی
56 مقایسه رفتارهای غیر کلامی میان دانش آموزان دخترو پسر دبیرستانی شهر مشهد و تاثیر این رفتارها بر خوانش معنایی کلام آنان محمدرضا پهلوان نژاد ماهرخ علم زاده دانشگاه فردوسی مشهد
57 The Contrastive Analysis of English and Kurdish Intonation Patterns and its Effect on Kurdish-Speaking Students Hadis Parsa Razi University
58 L2 Learner Interlanguage Pragmatic Development within ZPD Activated Proximal Context Masoud Rahimi Domakani Setareh Felfelian Shahrekord University
59 Language and Religion; Linguistic Religion or Religious Language Ali Rahimi English Department, University of Kashan Navvab Hematiyan M.A. in TEFL, University of Kashan
60 بررسی دوگانگی زبان بر عنصر دستوری (مذكر ومونث) میان زبان فارسی و عربی باتوجه به انشای دانشجویان تازه كار زبان و ادبیات عربی اسحق رحمانی مرضیه فیروزپور دانشگاه شیراز
61 Post-method and Muslim EL Teachers Hamid Rahmani Sangani Velayat University of Iranshahr
62 بررسی اجمالی پاره¬گفتار"خسته نباشید" وچگونگی آموزش آن به غیرفارسی زبانان نسیم رامبد دانشگاه فردوسی مشهد
63 Learner Autonomy or Teacher Authority Mohammad Raouf Moini Mina Asadi Sajed University of Kashan
64 The Effect of Teaching Critical Reading through Critical Discourse Analysis on High School EFL Learner's Reading Comprehension Nasser Rashidi Roghayeh Asgharzadeh Shiraz University
65 Dominant Intelligences in ESP Textbooks: Multiple or Single? Reza Rezvani Tayebe Amiri Yasouj University
66 Utilizing Cell Phones in Language Learning: from Idea to Practice Mehrdad Roohi Moghaddam Màsoome Mousavi English Department, Iranian School, Damascus, Syria
67 Narrative Intelligence and Learning Strategies Nahid Royaei Payam-e-Noor University Nahid Evazzade Tarbiat Modarres University
68 A New Approach toward Process Oriented Writing Wikis in EFL Classes Shirin Sadaghian Alzahra University
69 Attitudes of Tourism Graduates on Presenting Iranian Culture in English Aram Reza Sadeghi Zahra Mohammadi Semnan University
70 نقش زبان اردو در تبلیغات در توسعه گردشگری ایران زینب سعیدی دانشگاه تهران
71 ترجمه اندیشی: آفت آموزش زبان در دانشگاه‌های ایران (بررسی امتحانات انشای دانشجویان زبان عربی در دو دانشگاه رازی و پیام نور کرمانشاه) علی سلیمی آزاده فروغی نیا دانشگاه رازی
72 Applied ELT and “Life Syllabus”: Masquerading Under a False Name or a New Paradigm? Nazanin Saryazdi Reyhane Raofi Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran
73 An Analysis of Iranian EFL Learners’ Beliefs about the Role of Rote Learning in Vocabulary Learning Strategies Hossein Shams Hosseini Department of English, Quchan Branch, Islamic Azad University, Quchan Iran
74 راهبردهای جامعه شناختی آموزش زبان و راهكارهای لازم برای توسعه آن محمد حسن شربتیان هیات علمی( مربی آموزشیار) گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور
75 Second Language Learning in Autistic Children Compared with Typically Developing Children: “Procedures and Difficulties” Azadeh Sharifi Moghadam Shahid Bahonar University of Kerman Mahdieh Karami Shahid Bahonar University of Kerman Zahra Dehbozorgi Shiraz Rehabilitation Center
76 مقایسه تولید خوشه‏های همخوانی در یادگیری زبان اول و دوم: رویکرد بهینگی راضیه شجاعی دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
77 Designing and Developing a Native Checklist to Evaluate General English Course Books in Iran and Comparing It with Other Existing Checklists in the World Hafez Shatery Department of English, Sirjan Branch, Islamic Azad University, Sirjan, Iran Maryam Azargoon Department of Linguistics, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran
78 The Effect of Risk-Taking on Translation Quality of English Translation Students Fatemeh Shojaee Fars Science and Research University Rahman Sahragard Shiraz University
79 ارزیابی مهارت خواندن عزت طباطبایی دانشگاه فردوسی مشهد
80 Evaluating the Zone of Proximal Development: A Vygotskian Perspective Hamid Reza Kargozari Tabaran Institute of Higher Education Dara Tafazoli Islamic Azad University – Science & Research Branch
81 آموزش زبان دوم، اشكالات و راه کارها عباس طالب زاده عبدالحلیم مطرقی دانشگاه فردوسی مشهد
82 The Role of Arts in Teaching English to Young Learners Nouroddin Yousofi Elaheh Yousefvand Razi University of Kermanshah
83 Conversation Analysis of Online Chat Elaheh Zaferanieh Department of English, Mashhad Branch, Islamic Azad University
84 الگوی همدلی؛ تکنیک ارتباطی برتر در بهبود فراگیری زبان عاطفه زرینی رویا لطافتی دانشگاه تربیت مدرس
85 The Fine-tuning of EFL Reading Anxiety Instrument (EFLRAI): AnExploratory Factor Analysis Masoud Zoghi Islamic Azad University, Ahar Branch Marziyeh Alivandivafa Islamic Azad University,Science and Research Branch of East Azarbaijan
86 The Impact of Using Movie Clips on Students’ Vocabulary Niloufar Zohdi University of Technology, Malaysia